Tips & tricks

prijsvraag 3

Hoe haalt u het beste uit uw beursdeelname? Hoe behaal je gegarandeerd een goed rendement? Met de juiste aanpak haalt u zomaar tientallen nieuwe klanten binnen. Op deze pagina vindt u alle informatie om het beste uit uw beursdeelname te halen.

 

Tip 1. Meld u aan als spreker

Als spreker op de beurs realiseert u nog meer zichtbaarheid. Het bied de mogelijkheid om uw ideeën onder een groot publiek te delen. Dit kan in de vorm van een presentatie maar ook als workshop. Bereid het goed voor en zorg dat het onderwerp aansluit op de beurs en past bij uw product of dienst.

 

Tip 2. Zorg dat u goed voorbereid bent

Communicatie is belangrijk, vaak wordt hierbij gedacht aan flyers, brochures, visitekaartjes etc. om uit te delen. In het bijzonder voor de beurs zijn banners en displays onmisbaar. Dit materiaal moet ontworpen, besteld en geleverd worden. Begin hier op tijd mee!

 

Tip 3. Shout it out

Laat contacten weten dat u aan de beurs deelneemt. Hiermee bent u verzekerd dat u bezoekers naar uw stand en presentatie trekt. Dit kan in de vorm van een nieuwbrief of de social media-kanalen. Plaats bijvoorbeeld een foto van uw stand op social media zodat u voor de bezoeker snel en makkelijk te vinden bent.

 

Tip 4. Goed stand personeel

Stand personeel bestaat uit medewerkers uit verschillende disciplines. Hierbij kan een onderscheid gemaakt worden tussen technisch, verkoop en hospitality. Zorg daarbij dat alle kennis van uw bedrijf is vertegenwoordigd. Zorg er daarnaast wel voor dat alle medewerkers de meest gestelde vragen kunnen beantwoorden. Een draaiboek kan daarbij uitkomst bieden.

 

Tip 5. Koffie-afspraken met aanwezigen

Om ervoor te zorgen dat er continu bezoekers in je stand staan, kun je voor aanvang van het event alvast wat koffie-afspraken maken met klanten en contacten. Je nodigt hen bij jou uit in de stand voor een productdemo bijvoorbeeld. Drukte bij uw stand trekt bekijks!

 

Tip 6. Verzamel contacten

Zorg er voor dat u van iedereen die u spreekt de contact gegevens noteert of een visitekaartje uitwisselt. Het genereren van leads, daar draait het tenslotte voor een groot deel om. Houd daarbij goed bij wie de persoon precies was, waar over is gesproken en waar u elkaar heeft ontmoet. Dit is belangrijke informatie voor bij de opvolging. LET OP! Zorg er voor dat de opvolging niet later dan drie dagen na het evenement plaats vindt.

 

 

Informatie over presentaties 

De presentaties tijdens de beurzen trekken altijd veel bekijks en krijgen positieve reacties. Om deze reden hebben wij deze database aangelegd van presentaties die tijdens de beurzen plaats vinden.

Wilt u zelf ook graag een presentatie geven tijdens een van onze beurzen? Neem dan contact op met RTR-Events:

070-3467217 of info@rtrevents.nl

 

Pak je winst met Google (SocialLane)

Nieuwsbrief ontvangen?